سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آهنگ در قرون وسطی

قرون وسطی
لئونین یا پروین
Breves میمیرد hominis
نماد موسیقی از یک موکل کاتولیک، c. 1310-1320

دوره عصر قرون وسطایی (476 تا 1400) که در طول قرون وسطی اتفاق افتاد، با معرفی یک تک آهنگ (خط ملودیک تک) به شعر کاتولیکهای رومی آغاز شد. نماد موسیقی از زمان باستان در فرهنگ یونان مورد استفاده قرار گرفت، اما در قرون وسطی، نماد توسط کلیسای کاتولیک برای اولین بار معرفی شد تا ملودی های آواز خواندن را برای تسهیل استفاده از ملودی های مشابه برای موسیقی مذهبی در کل کاتولیک امپراطوری تنها قدیس قرون وسطی اروپایی که در مقیاس کتبی قبل از سال 800 پیدا شده است، شعار کلیسای کاتولیک رومی است که سنت مرکزی آن گناه گرگوری است. در کنار این سنت های موسیقی مقدس و کلیسا، یک سنت پر جنب و جوش از ترانه سکولار (آهنگ های غیر مذهبی) وجود داشت. نمونه هایی از آهنگسازان از این دوره عبارتند از: لئونین، پروین، گیمو د ماچو و والتر فون در ووگلویید.
رنسانس
T.L. د ویکتوریا
آمیکوس موس
آئینه موسیقی، توسط فیلیپینی لیپپی

موسیقی رنسانس (از 1400 تا 1600) بیشتر به موضوعات سکولار (غیر مذهبی)، مانند عشق عاشقانه متمرکز بود. حدود 1450، چاپگر اختراع شد، که ورق های چاپ شده را بسیار ارزان تر و ساده تر ساخت (قبل از اختراع چاپ، تمام نوازندگان موسیقی دست کپی شدند). افزایش دسترسی به ورقها موجب شد تا سبکهای موسیقی را سریعتر و در یک منطقه بزرگتر گسترش دهند. موسیقیدانان و خوانندگان اغلب برای کلیسا، دادگاهها و شهرها کار می کنند. کورسهای کلیسا در اندازه بزرگ شدند و کلیسا یک مدافع مهم موسیقی بود. تا اواسط قرن 15، آهنگسازان موسیقی مقدس موسیقی پرفروشی نوشتند که در آن خطوط ملودی مختلف همزمان به هم متصل شدند. آهنگسازان برجسته از این دوره شامل Guillaume Dufay، Giovanni Pierluigi da Palestrina، توماس Morley و Orlande de Lassus هستند. به عنوان فعالیت های موسیقی از کلیسا به دادگاه اشرافی منتقل شد، پادشاهان، ملکه ها و شاهزادگان برای بهترین آهنگسازان رقابت کردند. بسیاری از آهنگسازان اصلی برجسته از هلند، بلژیک و شمال فرانسه آمده بودند. آنها آهنگسازان فرانسوی-فلاندی نامیده می شوند. آنها موقعیت های مهم در سراسر اروپا، به ویژه در ایتالیا برگزار شد. کشورهای دیگر با فعالیت های موسیقی پر جنب و جوش شامل آلمان، انگلستان و اسپانیا.
باروک